zondag 2 september 2012

Het mandje... gemaakt van ribstof.


Op de blog van Nicollie kwam ik een duidelijke uitleg tegen voor het maken van het onderstaande mandje.
Alleen heb ik voor mijn mandje een dubbele maat gekozen. Dus ipv 16 x 17,5 cm heb ik deze maten gebruikt: 32 x 35 cm. Ik wou namelijk een wat grotere mand maken. 

Gemaakt van ribstof en katoen.
De verdwaalde klossen garen hebben een nieuwe thuis gevonden!
2 buitenkantstofjes en 2 voeringstofjes van 32 x35 cm.
Beiden lappen stof met goede kanten tegen elkaar aan.
Aan de onderzijde aan beide kanten 8x 8 cm vierkantige vorm afknippen.
Lappen met de afgeknipte hoeken en met de gestikte zijkanten en onderzijde.
De onderzijde van de voeringstof moet alleen aan de zijkanten vastgestikt worden ivm het omkeren van het mandje.
Na de hoeken aan elkaar vastgestikt te hebben, stop je de voering met de goede kant in de buitenkantstof.
Dan stik je rondom de bovenzijde.
Door het keergat aan de onderzijde van de voeringstof
haal je nu de goede kanten van het mandje naar buiten.
Met de blinde steek heb ik het keergat dichtgemaakt.
                             



Geen opmerkingen: